Alla vill vara ”kommunikationsbyrå”

3 Jun

Jag var inte bara i minoritet: ingen av medlemmarna som deltog vid Sveriges Reklamförbunds antagligen sista årsmöte hade tydligen något emot att byta namn till ”Sveriges kommunikationsbyråer”. Ett ”enigt” årsmöte sa ja till beslutet, enligt förbundets pressmeddelande. Alla vill visst samlas under diffusa ”kommunikations”-epitetet.

Så jag får helt enkelt inse att jag var ute och cyklade.

Fan också.

;)

Å andra sidan. Förbundet har tydligen ändrat i sina medlemsregler och gjort det möjligt också för mindre företag, till och med småföretag som jag, att bli medlemmar. Detta hörde jag i förra veckan, det var alltså inget som beslutades på årsmötet, men jag hittar ingen information om det på förbundets sajt. Kanske framöver.

Hur som: gungor och karuseller. Och jag sällar mig uppenbarligen till nej-sägarna i branschpressens kommentarsfält. Lagom kul.